5 Načina da povećate produktivnost na poslu

U današnjem dinamičnom svetu rada, uspeh zaposlenih ne zasniva se samo na tome da se pojavite i obavite posao na autopilotu. Da biste zaista napredovali u karijeri, potrebno je imati dobro osmišljen plan i efikasan način da se obavi više. Vaša produktivnost na poslu ključna je za to koliko brzo i daleko možete napredovati u svojoj profesionalnoj karijeri. Važno je razumeti da ne postoji univerzalna formula za postizanje visoke produktivnosti. To je proces koji zahteva vreme i strpljenje kako biste otkrili šta najbolje funkcioniše za vas. Bez obzira da li se koncentrišete na merenje performansi, samomotivaciju ili očuvanje svoje dobrobiti, postoje različite metode za poboljšanje produktivnosti. Razvijanjem pravog mentalnog sklopa i upotrebom odgovarajućih alatki, možete efikasnije prevazilaziti izazove i ne samo ispunjavati svoje ciljeve, već i značajno poboljšavati svoje radne performanse.

U ovom članku istražićemo neke korisne savete i strategije kako biste otključali svoj pun potencijal na poslu. Bez obzira da li ste iskusni profesionalac koji želi da usavrši svoje veštine ili novajlija koji traži smernice, ovi uvidi pomoći će vam da postanete efikasniji. Pročitajte takođe: 

5 Saveta za smanjenje stresa prilikom traženja novog posla

  1. Pravilo Trojke i Ajzenhauerova Matrica 

Ova metoda uključuje klasifikaciju zadataka u tri grupe: tri hitna zadatka (najveći prioriteti), tri dnevna cilja i tri „orbitalna“ zadatka. Ovaj sistem optimizuje vaš rad, sprečavajući preplavljujući popis obaveza. Na primer, dnevna rutina zaposlenog može početi sa tri hitna zadatka: završavanje predloga za klijenta, rešavanje hitnog upita i priprema za važan sastanak. To su glavni prioriteti dana. Zatim postavljaju tri dnevna cilja, kao što su završetak faze projekta, priprema izveštaja o napretku i sprovođenje pregleda odeljenja. Takođe identifikuju tri orbitalna zadatka poput organizovanja radnog prostora i brainstorminga ideja za projekat, doprinoseći ukupnoj efikasnosti. Kada postane izazovno prioritizovati zadatke, razmotrite Ajzenhauerovu Matricu, vredan alat koji potiče iz 1900-ih. Pomaže u identifikaciji dugoročnih prioriteta naglašavajući hitnost zadatka. Matrica vam omogućava klasifikaciju zadataka kako biste odredili najvažnije prioritete, delegirali zadatke i eliminisali nepotrebne.

2. Digitalno čišćenje 

Digitalno čišćenje vaših online aktivnosti igra ključnu ulogu u poboljšanju efikasnosti rada i povećanju jasnoće misli. Kao što sređivanje fizičkog prostora olakšava pronalaženje stvari, digitalno čišćenje pojednostavljuje vaš online život, omogućavajući vam da se efikasnije koncentrišete i smanjite osećaj preplavljenosti. Jednostavne radnje, poput držanja telefona van vidokruga, mogu značajno pomoći. Osim ovih praksi, nekoliko drugih praktičnih navika doprinosi digitalnom čišćenju:

  • Efikasno upravljanje e-poštom, uz dobro struktuiran sistem za arhiviranje i pretplate samo na relevantne poslovne e-poruke, ključno je. Alati poput Hey.com nude sveži pogled na upravljanje e-poštom.
  • Redovno ažuriranje i održavanje radnog kalendara prilagođavanjem ili uklanjanjem irelevantnih sastanaka i događaja takođe je važna komponenta.
  • Uvođenje provera ometanja, koje uključuju blokiranje nepotrebnih veb lokacija i aplikacija tokom radnog vremena, zajedno s korišćenjem blokatora oglasa (https://adblockplus.org/), ključni su koraci.
  • Ažuriranje digitalnog radnog prostora, poput organizovanja fascikle za preuzimanje i pražnjenja kante, i postavljanje jasnih granica komunikacije koje specificiraju određene sate za odgovaranje na poslovne e-poruke i poruke, doprinose celokupnom blagostanju u digitalnom dobu.

3.Prioritet zdravih navika i korišćenje dodatnih beneficija poslodavca 

Produktivnost nije definisana samo onim što radite tokom radnog dana, već i aktivnostima van posla koje imaju značajnu ulogu. Održavanje zdravih navika može zvučati kao izazov, ali čak i manje promene mogu imati dubok uticaj na vaš nivo energije, fokus i opšte raspoloženje. Razmislite o uključivanju jednostavnih navika poput ispijanja punog stakla vode pre jutarnje kafe, postavljanja satova svakog sata da biste ustali i protegnuli se ili prilagođavanja vremena spavanja kako biste osigurali čak i dodatnih pola sata sna. Takođe, ne zaboravite na redovne pauze, jer istraživanja pokazuju da one mogu poboljšati produktivnost. Za one koji se potpuno posvećuju svom radu, tehnike poput Pomodoro tehnike mogu biti izuzetno korisne, podstičući vas da uzmete petominutnu pauzu nakon svakih 25 minuta rada. Obratite pažnju na beneficije wellness programa koje pruža vaša kompanija. Ovi programi obuhvataju fizičko i mentalno zdravlje, s pozitivnim efektima na produktivnost. Na primer, u Bugarskoj, Srbiji ili Turskoj, vrhunski poslodavci sada pružaju pristup platformama poput Re:benefit, koja pruža fleksibilne korporativne beneficije zaposlenima, podstičući zdraviju ravnotežu između posla i života i konačno poboljšavajući produktivnost. Pročitajte više: 

Poslodavci su povećali budžete za fleksibilne korporativne beneficije za zaposlene za 20% od jula do septembra 2023. Sa Re:benefit platformom, imate slobodu da personalizujete pakete beneficija prema svojim jedinstvenim potrebama. Bez obzira da li želite pristup zdravstvenim i fitnes programima, iskoristiti obrazovne mogućnosti ili tražiti podršku za svoje mentalno blagostanje, fleksibilnost koju pruža ova platforma omogućava vam da postignete zdraviju ravnotežu između posla i života, smanjujući stres. Kada imate resurse i podršku da negujete svoje fizičko i mentalno zdravlje, to se prenosi na povećanu angažovanost, fokus i energiju na poslu.

4. Unapredite svoj radni prostor 

Imati čist i dobro organizovan radni prostor velika je pomoć za održavanje produktivnosti, pogotovo ako radite od kuće. Čist radni prostor, bilo da je kod kuće ili u kancelariji, može smanjiti ometanja i pomoći vam da ostanete fokusirani. Kada uklonite nered poput olovaka, papira i drugih stvari sa svog stola, stvarate pogodno okruženje za rad. Takođe, postavljanje radnog prostora blizu prozora gde dobijate prirodnu svetlost ne samo da poboljšava vaše raspoloženje, već i čini da bolje radite. Možete koristiti prostor iznad stola za ručno pisanje lista obaveza i belih tabla kako biste bili organizovaniji. Takođe, nabavite neke ergonomske dodatke za radni sto poput udobne stolice, jastuka ili podloge za ruku kako biste olakšali svom telu. Dodavanje biljke u svoj radni prostor takođe može pomoći da brže razmišljate, kako je pokazalo istraživanje Hortikulturnog istraživačkog instituta. Osim ovih fizičkih promena, možete koristiti alate poput menadžera lozinki kao što su Dashlane i 1Password, predložaka i centralizovanih platformi za upravljanje projektima kako biste svoj digitalni radni prostor učinili organizovanijim.

5. Kontrola ometanja 

Da biste održali produktivnost, neophodno je boriti se protiv ometanja. Ove prekide možemo podeliti u dva oblika: ometanja koja sami sebi namećemo i ometanja koja nam nameće okolina. Prva kategorija obuhvata ometanja koja su pod našom kontrolom, poput obaveštenja koja konstantno iskaču na našim uređajima. Druga kategorija su prekidi koji su teže upravljati, poput kolega koji svraćaju do našeg radnog prostora. Nije samo ometanje samo po sebi problematično; to je vreme i napor potreban za ponovno usmeravanje pažnje, često traje i do 23 minuta, kako sugerira istraživanje. Iako je izazovno eliminisati ometanja, postoje efikasni načini za njihovo smanjenje. Jedan način je zatvoriti svoju email karticu ili postaviti automatski odgovarač da signalizira da niste dostupni. Takođe možete staviti telefon i aplikacije za instant poruke u režim „ne uznemiravaj“. Što se tiče online ometanja, razmotrite korišćenje blokatora veb pregledača poput StayFocusd, koji sprečava pristup veb lokacijama koje gube vreme tokom radnog vremena. Da biste se zaštitili od okolinskih ometanja, nošenje slušalica može pomoći da blokirate okolnu buku. Ove strategije, kada se primene, mogu vam pomoći da ponovo preuzmete kontrolu nad svojim radnim okruženjem i minimizirate uticaj ometanja na vašu produktivnost.

Zaključak, praćenjem ovih saveta možete značajno povećati svoju produktivnost na poslu. Međutim, jednako je važno biti deo organizacije koja ceni vaše blagostanje i angažovanost. Istraživanja, poput studije iz Harvard Business Review-a, ističu direktnu vezu između produktivnosti i nivoa poštovanja i motivacije koje zaposleni dobijaju. Zaposleni obično rade napornije i ostaju fokusiraniji kada osećaju da se njihovi napori prepoznaju i vrednuju. Što više pažnje i interesa možete privući od svog tima, to bolje šanse imate za poboljšanje produktivnosti i postizanje kolektivnog uspeha.