Ključni koraci za izgradnju privlačnog radnog okruženja

Zaposleni očekuju više od fer plate od svojih poslodavaca. Takođe traže dodatne pogodnosti koje odgovaraju njihovim ličnim i profesionalnim potrebama. Ispunjavajući ova očekivanja, kompanije mogu održati motivaciju i produktivnost svojih timova, zadržavajući vredne talente. Dokazano je da organizacije koje iskazuju stvaran interes za dobrobit svojih zaposlenih obično prevazilaze konkurenciju u privlačenju kandidata. Studija LinkedIn Learning otkrila je šta je najvažnije zaposlenima u jednoj kompaniji:

⮚ Mlađi zaposleni (od 18 do 34 godine) žude za prilikama za učenje, profesionalnim rastom i sticanjem novih veština.

⮚ Oni između 35 i 49 godina vrednuju zdravu ravnotežu između posla i privatnog života u poređenju sa drugim starosnim grupama.

 ⮚ Osobe starije od 50 godina cene izazovno radno okruženje.

Ovo naglašava važnost prilagođavanja pogodnosti i uslova rada različitim starosnim grupama, poboljšavajući ukupno zadovoljstvo poslom i performanse.

Saznajte šta zaposleni preferiraju u vezi sa korporativnim pogodnostima tokom trećeg kvartala 2023. Vodeći poslodavci ciljaju na stvaranje radne atmosfere koja podstiče talente da pruže najbolje od sebe, gde kompenzacija nije jedini motivator za izuzetan rad. Evo nekih ključnih strategija za izgradnju privlačnog radnog okruženja:

Mogućnosti za razvoj i obuku zaposlenih                                                                                                Investiranje u profesionalni razvoj zaposlenih odličan je način da pokažete koliko cenite svoj tim. Pružanje resursa za karijerno obrazovanje predstavlja prednost kako za zaposlene, tako i za poslovanje. Bitno je imati na umu da se trendovi i najbolje prakse u većini profesija stalno menjaju, pa bi poslodavci trebalo da omoguće zaposlenima redovno usavršavanje svojih veština i znanja. Neki načini za podršku profesionalnom razvoju zaposlenih uključuju:

⮚ Obuku i kurseve za sticanje novih veština i tehnološkog znanja.

⮚ Investicije u alate i sisteme koji im pomažu da obavljaju zadatke efikasnije i efektivnije.

⮚ Učešće na vebinarima, konferencijama i industrijskim seminarima relevantnim za razvoj zaposlenih.

⮚ Redovna komunikacija sa timom o njihovim karijernim ciljevima i ambicijama takođe je ključna za povećanje zadovoljstva zaposlenih.

Aktivnom podrškom profesionalnom razvoju zaposlenih ne samo da pokazujete posvećenost njihovom rastu, već i pozicionirate svoje poslovanje kao lidera u industriji, privlačeći i zadržavajući vrhunske talente.

Top of Form

  • Mogućnosti za Karijeru                                                                                                                            Stvaranje prilika za napredovanje u karijeri ključno je za poboljšanje produktivnosti i angažovanosti. Zaposlenima je potrebno ponuditi jasne načine za napredovanje u svojim poslovima, i a ako im kompanija to ne omogući, oni mogu potražiti druge opcije.
  • Fer finansijska nadoknada                                                                                                                           Kada zaposleni dobijaju fer i konkurentnu nadoknadu, često se vidi i povećana produktivnost kao i bolji poslovni rezultati. Redovno procenjivanje plata, barem jednom godišnje, osigurava da se one usklađuju sa trenutnim standardima na tržištu rada. Na primer, ako zaposleni preuzme više odgovornosti, pravedno je ažurirati njihovu nadoknadu ili ponuditi dodatne bonusa zasnovane na performansama. Pružanje ovih finansijskih podsticaja doprinosi tome da se zaposleni osećaju cenjenim, alii h to takodje I motiviše da još više poboljšaju svoju produktivnost. Prava nadoknada je temelj zadovoljstva zaposlenih i može značajno doprineti pozitivnoj radnoj atmosferi. Osigurava da vaš tim adekvatno bude nagrađen za svoj trud, stvarajući osećaj lojalnosti i posvećenosti.

  1. Priznanje i konstruktivna povratna informacija

Važno je da zaposleni osećaju da se ceni njihov doprinos i podrška celokupnom uspehu kompanije. Priznanje povećava njihovo samopouzdanje i inspiriše ih da konstantno daju najbolje od sebe. Postoji mnogo načina za izražavanje priznanja, kao što su slanje zahvalnih emailova, izražavanje pohvale tokom timskih sastanaka ili nominacija izuzetnih zaposlenih za dobro poznate HR nagrade poput „Zaposleni meseca“ ili „Zaposleni godine.“

Osim priznanja, zaposleni takođe imaju koristi od redovnih povratnih informacija i konstruktivnih saveta u vezi sa njihovim zadacima. Ongoing jedan-na-jedan sastanci koji istražuju najbolje prakse u njihovim radnim procesima ne samo da poboljšavaju zadovoljstvo, već i povećavaju produktivnost zaposlenih. Osim toga, podjednako je važno dati zaposlenima slobodu da pruže povratne informacije o svojim iskustvima i stavovima u vezi sa radnim procesima.

  1. Fleksibilno radno vreme i opcije rada na daljinu

Fleksibilno radno vreme i mogućnost rada na daljinu postali su esencijalni za mnoge zaposlene u današnjoj radnoj snazi. Često se smatraju ključem za postizanje zdravog balansa između posla i privatnog života. Rad na daljinu, posebno, dobio je značaj u modernom radnom okruženju. Zahvaljujući naprednim tehnologijama za povezivanje poput audio i video konferencija i trenutnih poruka, rad na daljinu može biti praktičan i podsticajan za saradnju, unapređujući zajedništvo među kolegama i partnerima.

  1. Fleksibilne Korporativne Beneficije – Moderno rešenje za balans između posla i života

Sve više kompanija usvaja fleksibilne korporativne beneficije kako bi pomogle svojim zaposlenima da postignu zdraviji balans između posla i života. Ova sloboda izbora dokazala se kao podsticaj za zadovoljstvo poslom i ukupnu produktivnost. Dodatno, pružanje dodatnih korporativnih pogodnosti poboljšava sliku kompanije i čini je privlačnijom za vrhunske talente. Takve fleksibilne beneficije obuhvataju širok spektar usluga i proizvoda koje zaposleni mogu izabrati prema svojim potrebama i interesovanjima. To može uključivati opcije poput članstva u teretani, vaučera za hranu, prezentovanih kao pogodnosti koje zaposleni visoko vrednuju. U današnjem konkurentnom okruženju, mnogi vodeći poslodavci usvajaju online platforme poput Re:benefit, nudeći veliki izbor pogodnosti od preko 120 fleksibilnih beneficija u Bugarskoj. Ove beneficije idu iznad tradicionalnih prednosti i uključuju inovativne opcije poput usluga za kućnu negu, podrške porodici, brige o ljubimcima i mogućnosti za dobrotvorne priloge. Re:benefit omogućava kompanijama da kreiraju korporativne pakete prilagođene jedinstvenim interesovanjima i preferencama svakog zaposlenog. To je alat za poslodavce koji razmišljaju unapred kako bi primenili inovativne pristupe u privlačenju i zadržavanju visoko kvalifikovanih stručnjaka. Od sredine 2023. godine, Re:benefit posluje i u Srbiji i Turskoj, uspostavljajući partnerstva sa različitim dobavljačima usluga i proizvoda na tim tržištima. Integracijom ovih elemenata u svoju korporativnu kulturu, poslodavci mogu efikasno održavati visok nivo motivacije i angažovanja među svojim zaposlenima, što rezultira pozitivnim poslovnim ishodima i povećanom konkurentnosti.

Source: https://learning.linkedin.com/content/dam/me/learning/en-us/pdfs/workplace-learning-report/LinkedIn-Learning_Workplace-Learning-Report-2023-EN.pdf